Huskeliste for oppmann

Postet av Oppdal IL - Håndball den 4. Okt 2018

- Registrere navn, adresse og fødselsdato for alle spillere på laget, samt mobilnummer og e-post til foresatte (for spillere på J14 og eldre er det greit med mobil/e-post til spillerne også)

- Fylle ut aktivitetsliste på hver trening (Håndballgruppa får økonomisk støtte fra Oppdal Kommune for alle treningsaktiviteter).
Kasserer skal ha inn denne lista hvert kvartal, og sender alle lister samlet til kommunen.
Kasserer orienterer om dette.
Aktivitetslister for utfylling kan lastes ned her.

- Lage kjøreliste for kamper utenfor Oppdal.

- Oppmann må sørge for å få på plass komité fra sitt lag, når laget er tildelt ansvar for hjemme-arrangement.
Komiteen skal ta seg av kiosk, inngangsbilletter og sekretariat.
Rutiner ligger i egen perm på kjøkkenet i Idrettshallen, og den som har hallansvar (en person fra styret i Oppdal IL Håndball, som vil være tilgjengelig/tilstede hele dagen) kjenner også rutinene.

Antall personer som bør settes opp når ditt lag har ansvar for kiosk og sekretariat:
3 personer til kiosk, inngang
2 / 3 personer på sekretariat
(på dager der det er mange kamper, bør det vurderes å sette opp rulleringer)

Hallansvarlig (person fra styret) som står for innkjøp til kiosksalget.
Foresatte som er i komité skal stille med kake/boller/ kringle/ søt-mat. Mengden må stå i stil til antall kamper.
Oppmøte for komité er senest 1 time før kampstart første kamp.

- Følge opp og oppdatere hjemmesiden til laget, under handball.oppdalil.no -> Lagene.
Det er et krav at siden til hvert lag til enhver tid er oppdatert med gjeldende treningstider, samt riktig kontaktinfo til både oppmann og trenere.
Det anbefales også at kjørelister, kioskvakter, link til kampoppsett etc legges ut der, slik at så mye info som mulig er tilgjengelig for alle, både gamle og nye medlemmer.
Ta kontakt med webansvarlig dersom problemer med innlogging osv.

- Gi ut informasjon til laget som kommer gjennom året (treninger, kamper, cup osv)

- Gi ut drakter til spillerne, sørg for at du noterer spilledraktnummer og at spiller / foresatt skriver under på kontrakt i forhold til lån av spillerdrakt.

- Oppmann har ansvar for å få inn igjen draktene ved sesongslutt (gjerne på vårens cup)

- Oppmann registrerer på SportsAdmin, hvem som skal spille kamp på oppgitt kampdato.

- Sørge for at lagets bag til enhver tid inneholder isposer, tape, plaster etc. Mangler du noe her, plukker fra lager i skapet i idr.hallen. Materialforvalter sørger for et lite lager der. 




LIVE-registrering av kamper

Postet av Oppdal IL - Håndball den 4. Okt 2018

Fra sesongstart 2018/2019 innføres det digital kamprapport i regionens serietilbud.

Dette vil igjen si at det fra seriestart denne sesongen skal det føres digital kamprapport i ALLE de regionale seriespillene;

  • I aktivitetsserien for 10-åringer
  • I aktivitetsserien for 11-åringer vil det føres LIVE Enkel. Det registreres kun mål pr. lag. Brukerveiledning for LIVE Enkel finner du her.
  • Fra J/G 12 år og opp til senior skal det føres LIVE Standard. Brukerveiledning for LIVE Standard finner du her.

For at dommere skal få tilgang til digital dommerregning må alle kamper signeres og avsluttes av dommer etter kampslutt. Dette er bakgrunnen for at det er elektronisk kamprapport/LIVE i alle klasser fra 10 år og oppover.

Om det ikke er internett/4G i hallen må en klargjøre for offline føring av kampen. Signering må da gjøres i etterkant. Se da brukerveiledningen for LIVE-standard.

Informasjon om Elektronisk kamprapport og Dommerregning:  https://www.handball.no/regioner/region-midt-norge/system/nyheter-midt-og-nord/2018/oktober/elektronisk-kamprapport/ 

Innmelding av resultater i TA (Turneringsadministrasjon)

Alle i klubben som har tilgang til Klubbbrukerfunksjonen «Live.xxxx (Klubbens navn)» eller funksjonen Kampansvarlig har tilgang til TA (Turneringsadmin) ved å logge seg inn på minidrett.no eller ta.nif.no 

Digital dommerregning

Når en tar i bruk nye digitale verktøy, vil en alltid oppleve startvansker og støte på utfordringer som ikke alltid har latt seg fange opp før verktøyet tas i bruk.

Vi ønsker først å takke alle for tålmodigheten nå i oppstartsfasen, og for tilbakemeldinger om erfaringer og forbedringsforslag. Det jobbes med å løse de utfordringene som meldes inn og med å gjøre dette nye verktøyet enda lettere og tidsbesparende for både dommere, klubber og lag.

Det presiseres at dommerne må ha sin egen bruker i min idrett, dvs. ikke tilknyttet foresattes bruker.

Det presiseres også at dommerne MÅ være registrert på aktuell kamp før de kan signere.

Dommerne må ha lagt inn aktuelt bankkontonr. før de dømmer kamper (gjøres en gang på dommerens egen profil i TA).

I tillegg plikter dommere å oppgi personnr. til klubber, slik at aktuelle regnskapskontor får de opplysningene de trenger for å kunne utbetale dommerhonorar, diett (hvor dette er aktuelt), bom-, fly-, ferjeutgifter og kilometergodtgjørelse.

Her er noen viktige punkter som vil forenkle bruken per tid:

https://www.handball.no/regioner/nhf-sentralt/praktisk-info/palogging/brukerveiledninger/digital-dommerregning/

https://www.handball.no/regioner/nhf-sentralt/praktisk-info/palogging/brukerveiledninger/digital-dommerregning/digital-dommerregning/